Onboarding en het verbinden van generaties
Bij onboarding binnen een organisatie komt veelvuldig generatiediversiteit naar voren. Momenteel zijn babyboomers, generatie X & Y al een geruime tijd werkzaam op de arbeidsmarkt. Generatie Z is de meest recent ontstane generatie en is ‘upcoming’ binnen bedrijven. Ook bij Onboarding is het belangrijk om aandacht te besteden aan het verbinden van generaties.
Generatie Z wordt ook wel de meest diverse generatie tot op heden genoemd. Deze burgers zijn geboren tussen 1995 en 2000, en kunnen zich geen wereld voorstellen zonder smartphone, internet en tv. Het gebruik van interactieve media is een dagelijkse bezigheid voor hen, maar tegelijkertijd zien zij zichzelf ook als wereldverbeteraars.
Generatie Z draagt graag een steentje bij aan duurzaamheid en is op zoek naar een werkgever die onderneemt op een maatschappelijk verantwoorde manier.
Het is van belang om je er sterk van bewust te zijn dat alle generaties hun eigen energieke krachten op de werkvloer hebben. Het bundelen van deze diversiteit, zorgt voor een fijne dynamiek binnen het team en levert productiviteit en creativiteit op. Om je als bedrijf goed voor te bereiden op de komst van Generatie Z, is het van betekenis om te investeren in deze doelgroep, bij het verbinden hiervan met de andere generaties. Ook bij onboarding is het van belang om het verbinden van generaties mee te nemen in je ontwikkelproces.
Hier helpen we je graag mee! Download ons gratis e-paper.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!