Gen Z kijkt niet alleen naar hun loonstrookje. Ze willen iemand wórden door hun werk. Investeer dus in identiteitsontwikkeling. Laat je trainees strategisch aan hun profilering in de organisatie werken. Je krijgt die zelfontwikkeling voor elkaar door trainees vooral veel zelf te laten doen.
Zet daarvoor strategische opdrachten in die over de dagelijkse praktijk van de trainee gaan. Laat ze direct een opdracht uitvoeren die invloed heeft op de organisatiecultuur, bedrijfsvoering of een product. Ze ervaren dan vanaf het begin dat ze ertoe doen. Gen Z wil iets toevoegen aan de wereld, dus geef ze daar meteen de kans voor.
Waarom strategische opdrachten in een techtraineeship?
Door strategische opdrachten doen trainees snelle succeservaringen op. Ze gaan netwerken, waardoor ze in no time kennismaken met andere afdelingen en collega’s. Én ze voegen direct waarde toe aan je organisatie, dankzij hun frisse inzicht. Zowel voor de trainee als voor je techbedrijf is het goed dat de trainee direct ‘in het bedrijf’ bezig is. Hiermee vergroot je de kans dat trainees verbonden blijven aan je organisatie.