HET BEGRIJPEN VAN EEN VRAAG IS REEDS HET HALVE ANTWOORD
Thema’s en methodiek
Het gaat binnen intervisie eigenlijk maar om één ding; vragen stellen. Dat lijkt gemakkelijker dan het is; goede vragen stellen betekent dat je alle vooronderstellingen en interpretaties achterwege kunt laten. Vragen stellen betekent ook; het juiste soort vragen stellen, doorvragen, luisteren en oprechte aandacht voor de ander hebben.
Door actief te luisteren en door te vragen komt de probleemeigenaar niet zozeer tot een oplossing, maar eerder tot een herformulering van zijn vraag.
Bij intervisie bewaken we de 4 V’s: vrijheid, veiligheid, vertrouwelijkheid en verwachtingen.
De methode die we inzetten, kan divers zijn. Een traditionele vorm is de incidentmethode. Al naar gelang behoefte vanuit de groep werken we ook met andere methoden, zoals de socratische methode, Balint, de roddelmethode of een betekenisvolle dialoog.
De verschillende vormen zijn na te lezen in ons e-book intervisie, welke hier te downloaden is.
Praktische gegevens
We bieden deze online intervisie in-company aan voor groepen van maximaal 8 deelnemers, begeleid door Valérie.
De intervisie duurt 2,5 uur inclusief 15 minuten pauze.
De investering per groep bedraagt €425,- excl btw.
Als je je aanmeldt, ontvang je een bevestiging van inschrijving, instructies voor het deelnemen via ZOOM of MS Teams en na afloop ontvang je een factuur.